شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

فرانسه و اروگوئه در دومین بازی جام‌جهانی نوزدهم به تساوی بدون گل رسیدند

نتیجه‌ای که بیشتر، نماینده آمریکای جنوبی را خوشحال کرد. مردان اسکار تابارز قبل از هر چیز به گل نخوردن فکر می‌کردند و با وجود 10نفره شدن در 9 دقیقه پایانی به خواسته شان رسیدند.اما  فرانسه با وجود برتری نسبی‌اش نتوانست به گل 3 امتیازی برسد تا مانند 4 سال قبل، جام جهانی را با تساوی بدون گل شروع کند.

پس از 3 بازی تدارکاتی با آرایش 3-3-4، دومنک در لحظه آخر تصمیم گرفت که تیمش را مانند همه این سال‌ها با آرایش 1-3-2-4 به زمین بفرستد. نتیجه این تغییر، ورود ابودیابی به‌جای مالودا بود.

هافبک آرسنال بی‌تردید بهترین بازیکن فرانسه بود ولی نیمکت‌نشینی هافبک آماده چلسی شایعه اختلاف تازه او با دومنک را تقویت کرد؛ موضوعی که هر دو تکذیب می‌کنند و آن را یک تصمیم فنی می‌دانند.

این تغییر، استحکام بیشتر خط دفاعی فرانسه را در پی داشت ‌ و دروازه این تیم با وجود مهاجم خطرناکی مثل فورلان به‌ندرت تهدید شد ولی مشکلات تیم در بخش تهاجمی همچنان پابرجاست. آنلکا به‌خوبی تغذیه نشد و مهاجمان تیم معدود فرصت‌هایشان را هدر دادند.

سیدنی گوو هم که بازیکن مورد علاقه دومنک محسوب می‌شود و در گوش راست بازی می‌کرد، کم‌اثر‌ترین بازیکن فرانسه بود تا اکثر منتقدان حضور این بازیکن در ترکیب اصلی را زیر سؤال ببرند. بدین‌ترتیب پیش‌بینی می‌شود فرانسه بازی دومش مقابل مکزیک را حداقل با یک تغییر در خط حمله شروع کند.

دومنک در پایان بازی گفت که بابت از دست دادن 2 امتیاز متأسف است: «هدف ما پیروزی بود. حتی با اطلاع از نتیجه بازی دیگر گروه، 3 امتیاز بهتر می‌بود. ما تحرک، انگیزه و سازمان خوبی داشتیم ولی در پاس آخر و ضربه آخر خوب نبودیم.

از اینکه مانع بازی آنها شدیم راضی‌ام چون روی ضدحملات خطرناک بودند. حس دوگانه‌ای دارم؛ کار گروهی مان خوب بود ولی بابت امتیازات از دست رفته متأسفم.»

تابارز اما از تساوی مقابل قوی‌ترین تیم گروه A خوشحال است: «خیلی خوشحالیم. حالا گروه متعادل شده و 2 بازی بعدی سرنوشت ساز خواهد بود.» اروگوئه که سابقه‌ای تاریخی در خشونت و گرفتن کارت قرمز دارد، نخستین اخراجی جام جهانی 2010 را هم به‌خود اختصاص داد.

تابارز با وجود این اخراج، لودیرو، هافبک تعویضی‌اش را سرزنش نمی‌کند: «در تئوری هر کارتی قابل اجتناب است ولی من هم‌زمانی بازیکن بوده‌ام و می‌دانم بازی کردن چه شرایطی دارد.» تابارز گفت: «  از بازی تیم راضی نیستم چون برنامه‌های متفاوتی داشتیم.»

آگیره: مجبوریم فرانسه را ببریم

خاویر آگیره، سرمربی مکزیک پس از تساوی یک بر یک در بازی افتتاحیه مقابل آفریقای‌جنوبی گفت: «هر دو تیم، بازی را با تلخی به پایان بردند و حالا مجبوریم فرانسه را ببریم. فکر می‌کنم در نیمه اول خیلی خوب بودیم ولی نتوانستیم از فرصت‌هایمان استفاده کنیم.

مطمئن بودیم که می‌توانیم برنده شویم ولی چند فرصت را از دست دادیم و پس از گل آنها بازی پیچیده شد. دروازه‌بان آنها هم واقعاً خوب بود.» او اضافه کرد: «در نیمه دوم آنها روی ضدحملات خیلی خوب بودند، بنا بر این فکر می‌کنم تساوی عادلانه بود.»  کارلوس آلبرتو پریرا، سرمربی آفریقای‌جنوبی هم از نمایش تیمش راضی بود و پیش‌بینی کرد که تیمش در بازی دوم بهتر شود.

کد خبر 109515

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز